Månedens tip 01/02
I landingen, lige under køjen, var der på "Pauline"opstået en revne. Revnen voksede i løbet af et par sæsoner. Til sidst begyndte båden at tage vand ind. I efteråret 2000 måtte båden tages på land og repareres.
Revnen er opstået som følge af
, at der på de ældre glasfiberbåde ingen fyldmateriale var mellem selve flangen på forkøjen og skroget.

1.jpg

I hård sø hamrer køjebunden mod skroget, og til sidst revner gelcoaten.

2.jpg

Der blev skåret hul i køjen, og glasset op indefra.

 

3.jpg

Hulrummet under køjeflangen ses tydeligt her. Dette hulrum fyldes op med epoxyspartelmasse, eller marinefugemasse (Sikaflex/Scocth grip)

5.jpg
6.jpg

7.jpg
Herefter er der isat et forskot, så der bliver mindre vridning i
skroget, og båden bliver stivere.

8.jpg

9.jpg
Færdig arbejde. Siderne af skroget er efterfølgende blevet malet, så det hele er ensartet.
Til slut er der udvendigt, hvor der kun er en tynd revne synlig, lavet et spor/en not med en vinkelsliber, som er fyldt med epoxyspartel/gelcoat